Anul·lació/modificació de matrícula

• Modificació de matrícula
  • Anul·lació de matrícula
  • Conseqüències de l'anul·lació de matrícula

Modificació de matrícula

La modificació de matrícula és aquell procés administratiu que, a sol·licitud de l'estudiant, pot produir els següents efectes.

• Canvi d'assignatures
  • Anul·lació o ampliació de la matrícula d'una o més assignatures.

Podràs modificar-la en qualsevol moment durant tot el període de matrícula.

No s'admetran modificacions de matrícula fora dels terminis establits, excepte casos excepcionals (resolució de les sol·licituds de convalidació i/o reconeixement de crèdits...). Per açò, et recomanem que tingues especial cura en el moment de realitzar la teua matrícula i t'assegures que et trobes matriculat de totes i cadascuna de les assignatures que desitges cursar.

Anul·lació de matrícula

L'anul·lació de la matrícula afecta a totes i cadascuna de les assignatures i crèdits en els quals l'estudiant figure matriculat, amb la consegüent nul·litat dels efectes acadèmics que, si escau, s'hagueren produït.

L'anul·lació total de la matrícula podrà produir-se:

• A petició de l'alumne, sempre que es complisquen els terminis i altres condicionaments arreplegats en la present norma.
  • D'ofici, per impagament de la taxa de matrícula, en qualsevol dels seus rebuts, dins dels terminis establits.
  • Si eres un estudiant de preinscripció de primer tindràs dret a l'anul·lació total de la matrícula amb dret a devolució de taxes si abans del 15 de desembre eres admès en aquesta o una altra Universitat per a iniciar estudis del mateix nivell.
  • Amb caràcter excepcional, sempre que estiga justificat, podràs demanar l'anul·lació de matrícula, abans que s'inicien els exàmens finals de les convocatòries extraordinària (C1, antiga convocatòria de desembre) i/o febrer (C2) i, per a la resta de convocatòries abans del 30 d'abril.
  • En situacions de defunció, malaltia o accident greu que impedisca la consecució normal del curs, tindràs dret a la devolució de les taxes en la part proporcional al servei que no se't vaja a prestar.

L'anul·lació per impagament es realitzarà d'ofici per l'administració universitària.

Conseqüències de l'anul·lació de matrícula

• Si es concedeix l'anul·lació no es computarà l'any de permanència.
  • Els alumnes matriculats en primer per primera vegada als quals se'ls concedisca l'anul·lació total per causa d'accident o malaltia greu, mantindran el dret d'accés sense necessitat de tornar a realitzar la preinscripció per al curs immediatament següent, no computant-se aquesta plaça dins del límit d'admissió.
  • Quan s'anul·la la matrícula per impagament, no poden matricular-se el pròxim curs si abans no paguen. Per açò per a l'admissió de nova matrícula, serà necessari el previ pagament del total d'aquesta última, tal com estableix el Decret de Preus Públics del Govern Valencià.

Secretaria. Facultat d'Educació